En mättande och god ostkaka gjord på keso. Ät den till frukost, lunch eller som ett extra mättande mellanmål! Laga hemma, frys in, ta med och värm i Omniaformen. Servera ljummen med turkisk yoghurt och färska bär eller med vispgrädde och hallonsylt.
Det här receptet är anpassat för att tillagas i Omnias folieform i vanlig ugn hemma. Efteråt kan maten frysas eller kylas och sedan värmas upp i Omniaformen. Värm på låg värme tills maten är genomvarm.
500 g keso
1 dl sötmandel
2 bittermandlar
4 ägg
2 msk honung
1/2 dl vetemjöl
1 dl vispgrädde
smör till folieformen
Våra recept är tillagade i Omnia® Classic Original 2L. Omnia® Classic Maxi 3L är 50 procent större. I den kan du i de flesta recept öka mängden med 50-100%. Börja med att öka en halv sats (x 1.5) för recept där ingredienserna ska jäsa eller höjs i formen under tillagningen. Tillagningstiderna är samma.
Serveringsförslag: strö över florsocker och citronzest och servera med turkisk yoghurt och färska bär eller vispgrädde och hallonsylt.
När ostkakan är klar och har svalnat kan den enkelt frysas in direkt i folieformen, för att sedan värmas i Omniaformen.